wydarzenia

dla rodziców

kontakt
HOME | W przedszkolu jak w domu | Szczęśliwe dziecko | Kadra pedagogiczna |

 

SZCZĘŚLIWE DZIECKO

 

...BO SZCZĘŚLIWE DZIECKO TO NAJWIĘKSZY SKARB RODZICÓW.

CO DZIECKU POTRZEBNE DO SZCZĘŚCIA?

Ciepła, rodzinna atmosfera w przedszkolu, wszechstronny, harmonijny rozwój każdego dziecka jest naszym priorytetem, aby dziecko czuło się jak w domu.

Wszechstronny, harmonijny rozwój dziecka, co to oznacza w naszym przedszkolu?

JAKO PRZEDSZKOLE PRYWATNE A NIE PUBLICZNE JESTEŚMY CZĘŚCIOWO ZWOLNIENI PRZEZ MINISTERSTWO EDUKACJI NARODOWEJ Z PROWADZENIA SZEREGU DOKUMENTÓW CO POZWALA NA POŚWIĘCENIE WIĘCEJ CZASU BEZPOŚREDNIO PAŃSTWA DZIECKU.

 

1. Placówka spełnia wymagania Ministerstwa Edukacji Narodowej, dlatego została zarejestrowana jako przedszkole niepubliczne. Właściciel i dyrektor posiada wymagane kwalifikacje wyższe pedagogiczne,

2. W trosce o dzieci , powierza się je opiece wybranej kadrze pedagogicznej, zgodnie z wymaganiami Ministerstwa Edukacji Narodowej tylko i wyłącznie z kwalifikacjami: wyższe pedagogiczne, kierunek wychowanie przedszkolne, a co najważniejsze wykonujących swą pracę z wielką, osobistą pasją,

3. Nauczycielki rozmawiają z dziecmi normalnym tonem, nie podnosząc głosu.

4. Zajęcia dodatkowe prowadzą doświadczone i osiągające sukcesy w pracy z dziećmi nauczycielki z odpowiednimi kwalifikacjami : wyższe pedagogiczne w swoich specjalizacjach,

5. Dzięki mało licznym grupom, podejściu indywidualnemu do każdego dziecka okres adaptacji u nas w przedszkolu przebiega tak:

szczególnie otaczamy opieką indywidualną dzieci ułatwiając im adaptację do warunków przedszkolnych, udzielamy fachowych porad pomocnych rodzicom w czasie rozstawania się z dzieckiem.

Mając na uwadze złagodzenie trudnego okresu dla dziecka i rodzica, zapraszamy przyszłych wychowanków naszego przedszkola do kilkukrotnego pobytu w godzinach popołudniowych - dni otwarte, nieodpłatne.

RODZICU! DAJ SWOJEMU DZIECKU CZAS NA PRZYZWYCZAJANIE SIĘ DO ŻYCIA PRZEDZKOLNEGO. RODZICU MIEJ ZAUFANIE DO SWOJEGO DZIECKA I DO NAS NAUCZYCIELEK BO WARTO TEŻ DOSTRZEC W NAS SPRZYMIERZEŃCÓW W WYCHOWANIU I ROZWIJANIU UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA.

RODZICU! WSPÓŁPRACUJMY, ROZMAWIAJMY W SPOSÓB KULTURALNY BO NASZE WSPÓLNE ZACHOWANIE WPŁYWA NA POSTAWĘ DZIECI.

6. Wsród naszych dzieci nie występuje problem agresji.

7. Rozkład sal w przedszkolu sprzyja nawet codziennym kontaktom z rodzicami w razie potrzeby, a rodzic ma możliwość wglądu do sali, gdzie przebywa jego dziecko,

8. Bardzo ważne i cenione przez rodziców są indywidualne kontakty z nauczycielkami w formie nieodpłatnych konsultacji, w czasie których nauczycielka po codziennej wnikliwej obserwacji dziecka, przekazuje spostrzeżenia i wspólnie z rodzicami ukierunkowuje pracę nad harmonijnym rozwojem dziecka.

9. "proszę, dziękuję, przepraszam" - my nauczycielki zwracamy uwagę na co dzień w kontaktach z dziećmi na ich postawę kulturalnego zachowana się, jakże ważnego w dzisiejszych czasach!!!

10. Rozbudzamy, zaspakajamy naturalną dziecięcą ciekawość świata, ich własną aktywność twórczą, zależy nam, aby nasze dzieci były dobrze wychowane, potrafiły w przyszłości porozmawiać z każdym człowiekiem i radzić sobie w każdej sytuacji. Warunki przedszkolne prowokują dziecko do samodzielnego rozwiązywania problemów, co kształtuje jego postawę w dalszym życiu.

Korzystając z naszej wiedzy i doświadczeń po wnikliwej analizie różnych programów proponowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, wybrałyśmy naszym zdaniem najlepsze programy:

  • wychowania przedszkolnego ABC XXI wieku , który realizujemy od grupy najmłodszej, gdzie dzieci 3 letnie są zachęcane do obcowania z książką;
  • program I. Majchrzak "Wprowadzenie dziecka w świat pisma", "Nazywanie świata";
  • program własny - autorski pt.: "Przygotowuję się do czytania i zaczynam czytać" opracowany przez nas nauczycielki i zatwierdzony Radą Pedagogiczną, wprowadzany od dnia przyjścia dziecka do przedszkola we wszystkich grupach wiekowych.


11. W realizacji powyższych programów stosujemy elementy różnorodnych metod aktywizujących dzieci:

  • nauczanie matematyki wg prof. E.Gruszczyk - Kolczyńskiej
  • "Metoda Dobrego Startu" wg prof. M. Bogdanowicz
  •  wczesna nauka czytania I. Majchrzak
  •  pedagogika zabawy
  •  opowieść ruchowa Thulina


Wyżej wymienione metody pracy we wszystkich grupach dostosowane są do indywidualnego tempa i możliwości rozwojowych dziecka.

12. Realizujemy treści programowe w trakcie zabaw i zajęć w sali i w terenie - spacery, zabawy , wycieczki, wyjazdy, uroczystości, spotkania z zaproszonymi gośćmi, teatrzyki objazdowe.

13. Treści te obejmują zakres matematyki, rozwijania mowy i myślenia, przyrody, ekologii, techniki, muzyki, plastyki, treści społeczno- moralne, zdrowotne, przygotowanie do pisania i czytania - opieramy się o program własny- autorski przedszkola "Przygotowuje się do czytania i zaczynam czytać" oparty o program I. Majchrzak.

14. Rozwijamy i doskonalimy sprawność ruchową w sali przedszkolnej wykorzystując pomoce i przybory sportowe, a na zmodernizowanym placu zabaw korzystamy z urządzeń zabawowych gdzie uczymy współżycia w grupie i bezpiecznego poruszania się.

15. Rozbudzamy wrażliwość dziecięcą na wartości estetyczne w otoczeniu, przyrodzie i sztuce w trakcie codziennych zajęć plastycznych, bierzemy udział w wybranych konkursach plastycznych, gdzie za wykonane prace zdobywamy również nagrody, wyróżnienia,

16. Dzieci z wszystkich grup są zapoznawane i osłuchiwane z muzyka klasyczną, m. in. Vivaldi, Straussa

17. My nauczycielki codziennie czytamy dzieciom wiersze, bajki, opowiadania co powszechnie wiadomo bardzo rozwija dziecko.

18. Z okazji urodzin każde dziecko otrzymuje pamiątkową książeczkę z dedykacją.

19. W naszym przedszkolu nie ma i nie będzie telewizora ani magnetowidu i DVD.

20. Do realizacji wszystkich zajęć wykorzystujemy wiele atrakcyjnych materiałów typu: glina, ciastolina, masa papierowa, kolorowe bloki techniczne, kartki kolorowe, kamyki, piórka, papier, bibuły- karbowana, witrażowa, farby metaliczne, do malowania na szkle, palcami, pędzle, kredki: ołówkowe, świecowe, foremki, pieczątki, papier do origami, brokat, tusze i inne tworzywa. Wszystkie powyższe materiały są bardzo dobrej jakości, firmowe.

21. My nauczycielki samodzielnie wykonujemy do bieżących zajęć pomoce dydaktyczne, oprócz gotowych zakupywanych przez przedszkole: układanki, dobieranki, przewlekanki, różnego rodzaju puzzle, klocki, wszystkie dostosowane do wieku dziecka.

22. Na bieżąco doposażane są sale w nowoczesne, firmowe zabawki , wzbogacana jest biblioteczka przedszkolna.

23. Wszystko to co zawarte w pkt 20, 21, 22 zapewnia przedszkole w ramach opłaty comiesięcznej.

24. Dla zdrowia dzieci krzesełka i stoliki są dostosowane do ich wzrostu - zgodnie z wymogami UE.

25. Każda nauczycielka wykorzystuje do zajęć i zabaw w swojej sali radiomagnetofon z bogatą płytoteką z utworami muzycznymi, z piosenkami, bajkami.

26. Każde dziecko ma swoje indywidualne "okienko w domku" w formie wystawki prac plastycznych dla rodziców, bo przecież praca każdego dziecka jest najpiękniejsza i powinna być doceniona.

27. Prowadzimy również zajęcia dodatkowe od 3 roku życia za osobną opłatą.

28. Bardzo lubimy organizować dla dzieci przeróżne wyjazdy, wycieczki, które dostarczają wiele radości, poszerzają wiedzę z życia społecznego , gospodarczego, kulturalnego, pomagają poprawić stan zdrowia, sprawność fizyczną i psychiczną. Z naszych wieloletnich obserwacji poprzez takie formy aktywności dzieci uczą się dyscypliny, posłuszeństwa, odpowiedniego zachowania w mini busie, czy autokarze, słuchania osób obcych (przewodników), stosownego zachowania się w miejscach pobytu np. filharmonii, muzeum, na wystawach, w teatrze, kinie itd.

29. Tradycją naszego przedszkola stały się uroczystości z udziałem zaproszonych gości. Dzieci chętnie prezentują swoje umiejętności rodzicom, dziadkom i innym zapraszanym osobom. Dla przedszkola jest to okazja do pokazania osiągnięć i nawiązywania bliższego kontaktu ze środowiskiem.

30. Po wejściu do przedszkola jednym z pierwszych pytań rodziców jest "co dzisiaj jadłeś(aś)?" dlatego też wg najnowszej piramidy żywienia w naszym jadłospisie znajdują sie m. im. suszone morele, orzechy, surówki, sałatki, owoce. Uswiadamiamy dzieciom zalety zdrowej żywności, zachęcamy do jej spożywania. Porcje są nielimitowane

31. My nauczycielki czytając najnowsze publikacje chcemy się z Państwem podzielić z fragmentem artykułu "Bliżej przedszkola", na pewno ten artykuł skłoni nas wszystkich do przemyśleń:

 
Niestety, mimo XXI wieku, rozwoju technologicznego, popularyzacji nowoczesnych środków przekazu, procesów globalizacyjnych wciąż są dzieci, które w wieku sześciu lat po raz pierwszy trzymają kredkę w ręku czy słuchają swojej pierwszej w życiu bajki.

Nie posiadają one podstawowych umiejętności niezbędnych do podjęcia nauki w szkole, a część ich rówieśników potrafi nic tylko pisać i czytać, ale posiada już taki zasób słownictwa, wiedzy i umiejętności, które pozwalają na dużą samodzielność i podjęcie nauki w szkole.

Z początkiem 2004 r. w Polsce działało 7789 przedszkoli publicznych (dane GUS) - 4022 z nich funkcjonowało w miastach, 1706w gminach miejsko-wiejskich, zaś 2061 na wsi. W 555 gminach nie było ani jednego przedszkola publicznego (99% z nich stanowiły gminy wiejskie) . W tym czasie w gminach wiejskich do przedszkola chodziło 19% dzieci w wieku 3-6 lat, w gminach miejskich procent ten wynosił 60. W niektórych gminach do przedszkoli uczęszczało mniej niż 10% dzieci w wieku 3-5 lat (np. w gminach wiejskich województwa podlaskiego tylko 4%). W 2005 r. 683 174 z 1 105 280 dzieci w wieku 3-5 lat nie chodziło do przedszkola. Podczas gdy w Polsce jedynie 30% maluchów chodzi do przedszkola, w Unii Europejskiej jest to ponad 70%. Wskaźnik upowszechnienia wychowania przedszkolnego wynosi 100% na Węgrzech, w Belgii i Irlandii, ponad 90% w Czechach, Włoszech i Szwajcarii, ponad 80% w Niemczech, Francji i Danii oraz ponad 70% na Słowacji i w Hiszpanii.

Biorąc pod uwagę wcześniej przytoczone wyniki badań, z których wynika, że dzieci uczęszczające do przedszkola łatwiej adoptują się do nowego szkolnego środowiska oraz szybciej osiągają gotowość szkolną, należy raz jeszcze podkreślić, jak duże znaczenie ma edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Oczywiście nie jest też tak, że tylko przedszkole wystarczy, aby przygotować dziecko do podjęcia roli ucznia. Jednak u większości przedszkolaków gotowość do podjęcia nauki szkolnej dokonuje się prawie niepostrzeżenie i nie wymaga najczęściej specjalnych zabiegów ze strony rodziców czy nauczycieli. Cała praca wychowawcza przedszkola, od najmłodszych grup, zmierza do zapewnienia dziecku dobrego startu w szkole.

 
32. Warto również powiedzieć, że reforma edukacji przewiduje rozpoczęcie nauki w "zerówce" dzieci w wieku 5 lat śladem innych krajów Unii Europejskiej tym samym obniżenia wieku przyjęcia dzieci do przedszkola od 2 roku życia!

33. Po systematycznej edukacji w naszym przedszkolu ukierunkowanej na wszechstronny, harmonijny rozwój dziecka osiągamy najwyższy poziom jego umiejętności gwarantujący przygotowanie zarówno do publicznej jak i niepublicznej zreformowanej szkoły.

34. Spotykamy się z wieloma miłymi sytuacjami, gdy słyszymy od byłych przedszkolaków i ich rodziców , o większych i mniejszych sukcesach w szkołach artystycznych, muzycznych, w szkołach ogólnych o klasach profilowanych, w szkołach niepublicznych między innymi w Pałacu Młodzieży, Fundacji Elementarz, Omega w Katowicach oraz szkołach publicznych, miło było zobaczyć naszego byłego przedszkolaka w programie Martyny Wojciechowskiej "Dzieciaki z klasą".

35. Wszystkie najważniejsze wydarzenia w przeciągu tylu lat. upamiętniamy w formie "Kroniki Prywatnego Przedszkola", co dla dzieci, rodziców i nas jest cennym dokumentem,

 

WSZYSTKIE POWYŻSZE DZIAŁANIA NASZEGO PRZEDSZKOLA WYWOŁUJĄ UŚMIECH SZCZĘŚCIA U DZIECKA,

 

"Bo jakie początki takie będzie wszystko" Jan Amos Komeński

"Wszystkiego co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat" Robert Fulghumm